Magyar Péter óriási változásokat jelentett be a Kata ügyében

by Pal
0 comments
Magyar Péter óriási változásokat jelentett be a Kata ügyében

Magyar Péter jelentős változásokat jelentett be a Kata adózásban

Magyar Péter miniszterelnök a Kata adózás kapcsán jelentős változásokat jelentett be a Facebook-oldalán. Mint mondta, érdemi változások jönnek a Kata-adózás terén, hogy sokkal többen vehessék igénybe ezt a rendkívül kedvező adózási formát.

A Katát a szakmai egyeztetések alapján újra széles körben elérhetővé teszik. Várakozásaik szerint jóval több mint 100 ezer új kisvállalkozó választhatja majd ezt az egyszerű és kiszámítható adózási formát, mert számukra ez minden más lehetőségnél kedvezőbb adózás.

Visszaadják a Kata lehetőségét azoknak is, akiket az elmúlt években az előző kormány kizárt ebből a körből. Újra katázhatnak majd a mellékállású vállalkozók, a nyugdíjasok és azok is, akik egyetemi tanulmányaik mellett vállalkoznak.

Újra elérhetővé teszik, hogy a katások ne csak magánszemélyeknek, hanem cégeknek és más szervezeteknek is számlázhassanak. Ezzel együtt kijavítják a régi Kata egyik legsúlyosabb hibáját is: aki éveken vagy akár évtizedeken keresztül tisztességesen dolgozik és fizeti az adóját, azt nem hagyhatják magára akkor, amikor megbetegszik, gyermeke születik vagy éppen nyugdíjba vonul.

Aki adót fizet Magyarországon, annak valódi társadalombiztosítási védelemben kell részesülnie és nyugdíjat is kell kapnia – mondta a miniszterelnök, kiemelve, hogy ezért felemelik azt az összeget, amely alapján a táppénz, az anyasági ellátás és a későbbi nyugdíj kiszámításra kerül. A cél egyszerű: a Kata maradjon kedvező és könnyen használható adózási forma, de közben biztosítson valódi szociális biztonságot.

Az új rendszerben a főállású katások havi tételes adója 100 ezer forint lesz. Azoknak, akik kizárólag magánszemélyeknek számláznak, 2028-ig átmeneti könnyítést biztosítanak: 2027-ben havi 75 ezer forint lesz a havi tételes adójuk, és csak 2028-tól emelkedik 100 ezer forintra. A mellékállások havi 50 ezer forintot fizetnek majd a javaslat alapján.

A cégeknek és szervezeteknek történő számlázás lehetőségét is megnyitják. Az ilyen bevétel után 15%-os adó terheli a vállalkozót, amelybe a befizetett tételes Kata beszámít. Ez azt jelenti, hogy egy főállású katásnál csak évi 8 millió forintot meghaladó céges bevételnél jelenik meg a tényleges további adóbefizetés. Az éves bevételi határt is megemelik, 18 millió forintról 22 millió forintra, ezzel jelentős bevételnövekedési lehetőséget adva a katás adózóknak.

You may also like

Leave a Comment

Ez a weboldal pénzügyi, kriptovaluta- és tőzsdei hírekkel foglalkozik, de nem nyújt befektetési tanácsadást vagy kereskedési jelzéseket. Az itt közölt információk kizárólag tájékoztató jellegűek.

© 2025 – Minden jog fenntartva. Tervezte és fejlesztette Fin Zora